Ale numer! Ostatnio opublikowany przeze mnie post – Jak samodzielnie zrobić infografikę – pobił rekordy oglądalności na blogu i facebook :-) I zrobił to w niespełna 2 doby! Strasznie mnie to cieszy, bo jak widać nie tylko mnie interesuje ostatnio ta tematyka. Zatem nie pozostaje mi nic innego, jak jeszcze bardziej przybliżyć Wam ten temat.

Dziś zastanowimy się nad tym – co takiego jest w tych infografikach, że ich popularność wciąż rośnie? Zacznijmy od… infografiki.

1. Najlepsze infografiki w przejrzysty i klarowny sposób prezentują informacje. Wskazują najważniejsze kwestie w potoku mniej ważnych, dzięki czemu ich odbiorca dostaje podane na talerzu najbardziej istotne kąski z danego zagadnienia. Twórca infografiki wykonuje wszystkie czynności organizowania danych za odbiorcę – wyszukuje, dokonuje analizy i selekcji kluczowych informacji, opracowuje optymalną formę ich prezentacji, a następnie realizuje finalny projekt.

2. Ludzie lubią infografiki. Informacja podana w atrakcyjnej i finezyjnej formie jest lepiej przyswajana i zapamiętywana, niż suchy tekst. Stosowanie infografik świetnie sprawdza się jako ilustracja opisywanych zjawisk, trudnych i skomplikowanych zagadnień. Nie zawsze jest w stanie zastąpić tekst, ale na pewno genialnie go uzupełnia. Nie tylko dzieci uwielbiają kolory i ilustracje. Umysł dorosłego także lepiej zapamiętuje dane podane w unikalnej formie.

3. Publikowanie infografik na stronach internetowych pomaga w ich pozycjonowaniu (SEO). Mam tutaj na myśli reakcje odbiorców na dobrą infografikę. Wtedy dzielą się nią z innymi poprzez udostępnianie jej w serwisach społecznościowych (Twitter, Facebook, LinkedIn). A strona www, do której prowadzi wiele linków zewnętrznych – zyskuje w „oczach” wyszukiwarek i pojawia się w wynikach na wysokich pozycjach.

Fajny artykuł? Podziel się >>>

shares