Webinary i live`y mogą być trampoliną dla Twojego rozwoju i rozwoju Twojej firmy. Wykorzystaj je jako kluczowy element kampanii sprzedażowej, jako interaktywną formę treści dla odbiorców, albo jako sposób prezentacji Twoich partnerów czy zespołu.

Webinar jako element kampanii promującej Twój produkt

To jeden z najczęstszych powodów organizowania webinarów, z jakim się spotykam. Twórca konkretnego produktu czy usługi zaprasza swoich odbiorców na spotkanie, aby omówić fragment swojego najnowszego kursu on-line czy wydawanej właśnie książki, albo aby opowiedzieć w jaki sposób pracuje podczas konsultacji lub innej formy świadczenia usług. Webinar taki składa się zwykle z części prezentacyjnej i ofertowej, gdzie poza omówieniem głównego zagadnienia – prezentowana jest oferta (najczęściej w wersji specjalnej / promocyjnej dla uczestników webianaru).

Przykład: sama organizuję webinary w trakcie moich kampanii promocyjno-informacyjnych, np. na początku kampanii w dniu otwarcia sprzedaży (z możliwością zakupu mojego cyfrowego produktu w opcji first minute z bonusami), w środku kampanii (przypominając o tym, że sprzedaż trwa) oraz na jej zakończenie (dając uczestniczącym w nim osobom ostatnią szansę na otrzymanie niespodzianek, czy szerszego dostępu do materiałów). Osoby zapisujące się na webinar – zgadzają się także na otrzymywanie ode mnie newslettera PM TIPS i innych ofert handlowych, a to w bardzo prosty sposób przekłada się na rozwój całego mojego e-biznesu.

Live jako fragment całego cyklu wystąpień

Zorganizowanie cyklu spotkań to z kolei świetny sposób, aby nie przesadzić z czasem trwania jednego spotkania, kiedy masz dużo do przekazania odbiorcom. Rozważ taki format jeśli masz:

  • obszerny temat do omówienia – zawsze lepiej rozbić duże danie na małe kęsy;
  • kilka różnych perspektyw danego zagadnienia do zaprezentowania;
  • proces do przejścia z uczestnikami, a składa się on z kilku kroków i wymaga przy każdym z nich wykonania konkretnych ćwiczeń – wtedy łatwiej będzie zaangażować odbiorców do ich wykonania itd.

Przykład: w grupie #SięgamGwiazd testowałam taką formułę kilka miesięcy temu podczas darmowego, tygodniowego wyzwania Tydzień Odkrywania Siebie. Nagrywałam codziennie krótkiego live`a zamiast pisania postów wyzwaniowych. Zadawałam w nim pytanie lub opowiadałam historię i pod nagraniem odbywały się nasze rozmowy.

Live jako sposób prezentowania kulis Twojego biznesu

Lubię tylko te piosenki, które znam (pamiętasz z jakiego filmu to słowa? :) ). Dlatego im bardziej znam jakąś markę i przede wszystkim ludzi za nią stojących – tym łatwiej przyjdzie mi podjąć w ich kontekście decyzję zakupową, polecić ich znajomym, czy wesprzeć ich projekty. Pomyśl o tym, co fajnego robisz za kulisami i co warto pokazać światu w formacie live`ów.

Przykład: jeśli organizujesz zamknięte wydarzenia, np. koncerty, czy konferencje i nie możesz pokazać ich zawartości za darmo w sieci (bo zarabiasz na biletach), to możesz pokazać jak wyglądają przygotowania do nich, kto pracuje razem z Tobą, aby event się udał (wizażystki, operatorzy, dźwiękowcy itd.). Uwielbiamy takie materiały!

Webinary i live`y jako forma przedstawienia partnerów i przyjaciół Twojego biznesu

Biznes to relacje, dlatego spotkania na żywo z innymi osobami transmitowane w Twoich mediach są genialnym narzędziem promocji i szerzenia Twoich idei. Na szczęście coraz więcej przedsiębiorców internetowych przestaje pokazywać się jako “jednoosobowe biznesy”. Ten trend jest widoczny od dawna za oceanem, a u nas się rozkręca. I bardzo dobrze. Partnerstwa i wzajemne wspieranie się w biznesie jest niesamowite ważne i skuteczne dla wszystkich stron – zwłaszcza jeśli dostarczają odbiorcom komplementarnych wartości.

Przykład: w ostatnich dniach miało miejsce wyjątkowe wydarzenie w sieci, którego współorganizatorkami były moje kochane Kursantki. Start&UP LIVE Weekend to 10 wystąpień po 10 minut każde, które zgromadziło przed ekranami smartfonów i tabletów tysiące widzów, a wszystkie nagrania z tego wydarzenia (dostępne na fanpage >>> Project Managerka) do dziś są komentowane i udostępniane w sieci. Dziewczyny są autorkami różnorodnych biznesów on-line i specjalistkami w niesamowitych dziedzinach. Dlatego nasze rozmowy dotykały wyjątkowych tematów i były tak żywe. Prezentując ich dokonania – pokazałam światu z jak pięknymi ludźmi pracuję. To model win-win dla wszystkich stron projektu. Oto linki do naszych rozmów – jeśli jakimś cudem je przeoczyłaś…

Start&UP LIVE Weekend:

Fajny artykuł? Podziel się >>>

shares