Cztery tygodnie temu wpadłam na pomysł zorganizowania warsztatów dla twórczych kobiet, które chcą poznać sprytne zarządzanie projektami od praktycznej strony.

Dziś opowiem o tym, jak przygotowałam się do uruchomienia tego projektu i jak przebiegała jego realizacja. Na końcu podzielę się lekcjami, czyli co z niego wzięłam.

Cel projektu:

Organizacja 3 spotkań w ciągu trzech kolejnych tygodni, zaprojektowanych dla kobiet, które poszukują praktycznej wiedzy i sprawdzonych narzędzi do zarządzania swoimi projektami w życiu i biznesie.

Założenia projektu:

  • Chcę pracować z kobietami odważnymi i kreatywnymi, które mają pomysł, a szukają sposobu.
  • Chcę poznać kobiety, które chcą (podobnie jak ja) wycisnąć dzień do maksimum i nie przestraszą się spotkania o 7 rano.
  • Chcę poznać wyzwania, które mają moje klientki z obszaru zarządzania projektami, aby w przyszłości przygotować dla nich rozwiązania i produkty.
  • Uczestniczka najprawdopodobniej znajduje się tylko na jednym etapie spośród opisanych poniżej, dlatego na początek zapraszam ją na wybrany 1 z 3 warsztatów, nie na wszystkie:

#1 – wymyślam: noszę w sobie mnóstwo pomysłów i inspiracji, ale nie umiem wybrać jednego z nich.

#2 – startuję: mam w sercu pewien pomysł, myślę o nim zawsze przed snem i tuż po przebudzeniu, ale brakuje mi czegoś nieokreślonego, aby ruszyć z miejsca.

#3 – realizuję: zaczęłam działać i każdego dnia robię kolejne kroki ku mojemu pragnieniu, ale brakuje mi pewności siebie w warunkach ciągłej zmiany i niepewności.

Główne parametry projektu (trójkąt ograniczeń):

Czas: wszystkie spotkania odbywają się na początku tygodnia, o poranku. Czas trwania 1 spotkania to maksimum 2 godziny wypełnione sensowną i esencjonalną treścią.

Budżet: wydruk materiałów, rozliczenie przychodów z tytułu sprzedaży biletów, poranna kawa dla Prowadzącej :)

Zakres: czyli wszystko, co jest do zrobienia od momentu podjęcia decyzji o robieniu warsztatów do rozliczenia ostatniego z nich…

  • Miejsce: znalezienie przestrzeni w zaprzyjaźnionych kawiarniach, w centrum Warszawy, otwartych o 7 rano.
  • Uczestniczki: na każdym spotkaniu jest maksimum 5 osób, trzeba je pozyskać i komunikować się z nimi.
  • Warsztaty: zaprojektowanie warsztatów, realizacja warsztatów, ewaluacja warsztatów.
  • Materiały dla Uczestniczek: zaprojektowanie materiałów, gier i aktywności, zorganizowanie niezbędnych gadżetów, flamastrów, kartek, aparatu foto (do fotorelacji).
  • Sprzedaż i promocja: stworzenie strony zapisów, stworzenie grafik do postów promocyjnych, banerów do mediów i na bloga (m.in. pasek boczny bloga), promocja w mediach własnych i zaprzyjaźnionych społecznościach (FB, newsletter), wystawienie faktur, rozliczenie sprzedaży.

Ryzyka:

  • Nie znajdę osób chętnych na poranne spotkanie.
  • 2 godziny to za mało, aby przekazać uczestniczkom pigułkę sensownej wiedzy z obszaru zarządzania projektami.
  • Zbyt krótki czas na skompletowanie minimalnych grup uczestniczek (do wystartowania strony projektu do pierwszego spotkania w programie – 4 dni!).

Szanse:

  • Kameralna grupa nie wymaga rezerwacji lokalu, bo możemy spotkać się w kawiarni publicznej (minimalizuję koszty).
  • Pojawi się ktoś, kto zaprosi nas do siebie (udostępni lokal).
  • Zadowolona uczestniczka zachęci do dołączenia swoją przyjaciółkę (poczta pantoflowa).
  • Wykupienie płatnej reklamy na FB sprawi, że moje zaproszenie dotrze do większej ilości osób.
  • Promowanie wydarzenia na fanpage Kreatorka i Project Managerka.

Wyróżniki warsztatów I ♥ Project Mondays:

  • Poranne – świeży umysł, niezmęczony pracą, budzimy się wspólnie.
  • Energia – rozpoczynamy od kreatywnej gry budzącej wyobraźnię.
  • Życzliwość – prowadząca i uczestniczki są siebie ciekawe i nastawione na poszukiwanie rozwiązań dla siebie i koleżanek.
  • Kobiece – przyjazna do rozwoju i rozmów przestrzeń.
  • Nieprzegadane – sama esencja, najważniejsze wątki, bez rozciągania.

(foto: Kaśka Buk i Kaśka Żbikowska)

Moim osobistym celem było dogłębne poznanie oczekiwań moich klientek, aby móc przygotować w przyszłości rozwiązania dla nich szyte na miarę ich potrzeb, a nie na miarę moich wyobrażeń o ich problemach. Jestem trenerką biznesu i managerką projektów, dlatego projekt był przyjemnym wyzwaniem. Połączyłam szybko to co lubię i na czym się znam, a dzięki temu mogłam pomóc osobom, które potrzebują konkretnych rozwiązań i inspiracji. Bo poza merytoryką było twórczo i kreatywnie.

Udało mi się stworzyć listę wyróżników tej inicjatywy i jestem pewna, że wykorzystam je w komunikacji kolejnej edycji tego programu. Zebrałam opinie Uczestniczek, które także posłużą mi jako uwiarygodnienie mojej idei i sposobu jej wdrożenia w życie.

Jestem dumna z siebie i z Uczestniczek warsztatów, ponieważ każda z nas zainwestowała w siebie i swój pomysł i ta inwestycja się opłaciła.

Kolejną edycję zaprojektuję trochę inaczej – nie jako 3 oddzielne warsztaty, a jako proces składający się z 3 spotkań. Bo uczestniczki niekoniecznie potrafią samodzielnie dopasować się do właściwego momentu, w którym się znajdują. Poza tym – praca w procesie rozwojowym jest niesamowicie motywująca i budząca pokłady wyobraźni, o których istnieniu nie dowiemy się będąc tylko na jednorazowym spotkaniu.

Testowanie pomysłów zanim stworzymy z nich docelowy produkt jest kluczowe. Dzięki pilotażowi projektu zorganizowanego dla małej grupy odbiorców – mogę w kolejnej edycji dać jeszcze większą wartość. Dla kolejnych uczestniczek – całkowicie nową. Dla dotychczasowych (które uczestniczyły tylko w 1 z 3 wydarzeń) – możliwość uzupełnienia ich wiedzy na kolejnych warsztatach.

Szybki pilotaż jest super! Test programu trwający 3 tygodnie daje wnioski praktycznie od zaraz. Dzięki temu tydzień po zakończeniu 1. edycji mogę zaprosić uczestniczki na 2. edycję. To jak – dołączasz do nas? Zapisy na stronie: I ♥ Project Mondays na KreatorkaJutra.pl.

Jak Ci się podoba taki opis koncepcji? Czy myślenie projektowe może Ci pomóc uporządkować Twoje wyzwania?

Fajny artykuł? Podziel się >>>

shares