Zawsze zaczynaj od odbiorców – cokolwiek robisz czy sprzedajesz w sieci. Zaprojektowanie unikalnej wartości dla odbiorcy zawsze zaprocentuje wzrostem Twoich przychodów, rozszerzeniem zasięgu lub poleceniami.

Zacznij od odbiorców

Webinar, czy live, podobnie jak każdy inny content tworzony w sieci – powinnaś zacząć od poznania swoich odbiorców i ich potrzeb. Zakładam, że już prowadzisz swoje działania w internecie, np. prowadzisz bloga, grupę wsparcia na FB, czy profil firmowy na Insta czy LinkedIn. Zatem najprawdopodobniej wiesz do kogo kierujesz swój przekaz w sieci. A spotkanie on-line to nic innego, jak jedna z form komunikacji z Twoimi odbiorcami. Bardziej interaktywna od grafiki czy artykułu opublikowanych w sieci, ale mniej interaktywna od spotkania 1:1 przez Skype czy konsultacji na żywo.

Kiedy znasz swoich odbiorców oraz ich aktualne bolączki czy wyzwania, to zdecydowanie trafniej dopasujesz formę spotkania i jego tematykę do ich potrzeb. W dzisiejszym artykule zajmę się różnorodną formą spotkań, a w kolejnych ich tematyką. No to jedziemy.

Określ jaki efekt chcesz osiągnąć organizując spotkanie on-line

Dlaczego w ogóle pomyślałaś o organizowaniu webinaru czy live`a? Spotkania na żywo mogą wspierać realizację różnych Twoich zamierzeń, np. mogą stanowić część kampanii promującej Twój najnowszy produkt, być częścią edukacyjnego maratonu, wyzwania, kursu, a także odkrywaniem zakulisowego życia Twojej marki. Zrealizowanie każdego z nich wymaga odmiennej formy i przygotowania się.

Rozwijaj swoją listę mailingową

Organizacja zamkniętych spotkań on-line w formule webinarów pozwoli Ci zbudować (lub rozbudować) listę mailingową składającą się z osób zainteresowanych danym tematem. To z dużym prawdopodobieństwem potencjalni klienci produktów, które tworzysz.

Do stworzenia i rozwijania listy zainteresowanych możesz wykorzystać proste narzędzie, którego sama używam i polecam >>> MailerLite. W kilka chwil stworzysz tutaj formularz zapisu, dedykowaną listę subskrybentów, a nawet landing page. Aplikacja jest dostępna za free do 1000 subskrybentów. Myślę, że warto przetestować.

Testuj pomysły na produkty cyfrowe

Pomyśl o wykorzystaniu webinarów do sprawdzenia realnego zainteresowania swoimi pomysłami na produkty cyfrowe – zanim te produkty stworzysz. Im więcej osób zapisze się na listę uczestników webinaru, podczas którego obiecałaś rozwiązać jakiś konkretny problem lub uzupełnić konkretną lukę w wiedzy – tym większa szansa, że trafiłaś na zagadnienie, które może stanowić fundament wartościowego produktu, po który klienci ustawią się w kolejce. Z drugiej strony – jeśli jakiś temat, który zaproponowałaś nie będzie cieszyć się zakładanym zainteresowaniem Twoich odbiorców zyskasz bezcenną wiedzę o tym, czego warto NIE robić jako przyszłych produktów.

Zabawy z językiem

Wybór tytułu dla webinaru nie jest taki prosty, jakby mogło się wydawać. Może znacząco wpłynąć na to, czy na Twoje spotkanie zapisze się wielu chętnych czy nie będzie cieszył się zainteresowaniem. Uważaj na język jakim porozumiewasz się ze swoimi odbiorcami! Jeśli zaczęłaś swoje przygotowania od odbiorców i poznania ich zwyczajów, problemów i marzeń, to pewnie masz też świadomość jakimi określeniami porozumiewają się opisując swoje potrzeby. Wykorzystaj tę wiedzę! Baw się i testuj różne warianty i sprawdzaj co jest chwytliwe i na co reagują odbiorcy.

Eksperymentuj z reklamami w mediach społecznościowych

Jeśli chcesz rozszerzyć grono zainteresowanych swoimi ofertami, to warto wyjść poza już zebraną społeczność i zaprosić do dołączenia obce osoby. Pomocne będą wtedy reklamy, np. posty sponsorowane na FB czy Insta. To jeden ze sposobów na dotarcie ze swoim zaproszeniem do zupełnie nowych odbiorców. Tym bardziej, że algorytmy FB pozwalają bardzo precyzyjnie określić grupę odbiorców Twojej reklamy czy posta sponsorowanego (nie tylko co do wieku, czy miasta zamieszkania, ale przede wszystkim co do zainteresowań i aktywności).

Kwestie techniczne nie są ani najważniejsze ani trudne do oswojenia

A może Ty też należysz do osób, które nie realizują jeszcze swoich webinarów ani live`ów z obawy o to, że nie ogarniasz kwestii technicznych? Jeśli tak, to uspokajam Cię – to naprawdę proste i można zrealizować webinar lub live`a zupełnie za free.

  • Webinar – wystarczy własny kanał na YouTube, gdzie uruchamiasz transmisję na żywo, a link do niej przesyłasz osobom zapisanym na listę uczestników. Pamiętaj o ustawieniu prywatności transmisji na “niepubliczną”, aby tylko osoby posiadające link dostępu mogły uczestniczyć w spotkaniu.
  • Live – bierzesz do ręki swojego smartfona, albo uruchamiasz stronę FB na swoim laptopie i klikasz przycisk “transmisja na żywo” i już nadajesz swój przekaz tam, gdzie planujesz (na swoim profilu osobistym, zawodowym, albo w grupie).

Naprawdę nie ma wymówek! To banalnie proste i nie wymagające dodatkowych kosztów. Mogą one wystąpić jeśli chcesz zorganizować spotkanie na płatnej platformie (np. ClickMeeting), skorzystać ze specjalistycznego sprzętu (mikrofon, oświetlenie, czy kamera zewnętrzna), albo stworzyć swoje studio nagrań (tło, wygłuszenie ścian, czy make-up). Ale w wersji podstawowej (i wystarczającej) nie ma żadnych ukrytych opłat

Uczestniczyłaś na pewno w wielu webinarach i live`ach. Jakie były najciekawsze pomysły ich twórców, które przypadły Ci do gustu?

 

Fajny artykuł? Podziel się >>>

shares